דף הבית » בניית אתרים, וורדפרס, כותרות נוספות, עיצוב אתרים

CSS ווורדפרס

| אין תגובות ]

וורדפרס ו-CSSקובץ ה-CSS, ראשי תיבות של Cascading Style Sheets, ובעברית גיליונות סגנון מדורגים, מאפשר לנו לשמור הנחיות עיצוביות בנפרד מתגי ה-HTML ופקודות ה-PHP באתר הוורדפרס שלנו (וכמובן גם באתרים אחרים). לפני עידן ה-CSS היינו משתמשים בפקודות טבלאיות על מנת למקם את האלמנטים השונים על הדף.

מקובץ ה-CSS אנו שולטים על הפונטים, הצבעים, השוליים, גובה ורוחב, תמונות רקע, מיקומים מתקדמים וכל אלמנט אחר באתר הוורדפרס. כשיודעים כיצד לנצל כהלכה את ה-CSS, מקבלים אינסוף אפשרויות לעיצוב של אתר הוורדפרס.

מה זה CSS

יש המתארים את ה-CSS באמצעות המטאפורה של ארגז כלים המאפשר לצייר להפוך בד ציור לבן לעבודת אמנות יפהפיה ומרשימה. אוסף של מכחולים, צבעים וטקסטורות שביחד עם מיומנויותיו של הצייר וההשראה שלו הם שיוצרים את הציור. כך, באמצעות השימוש ב-CSS אנו יוצרים את האתר כשהוא שונה מאתרים אחרים באינטרנט. ה-CSS מגדיר כיצד יוצגו רכיבי הדף השונים, וזו למעשה שפת הסגנונות עבור עיצוב אתרים.

למה להשתמש ב-CSS

קובץ ה-CSS מאפשר לנו לערוך (באינסוף אפשרויות) את האופן בו יושבים האלמנטים השונים על הדף וכיצד הם נראים. מבצעים שינוי בקובץ אחד והדבר מתבטא בכל דף ודף באתר הוורדפרס.
לפני שנכנס ה-CSS לראשונה לחיינו בשנת 1996 (כן, אי שם בשלהי המילניום הקודם) היינו מבצעים את השינויים העיצוביים בדפים השונים באופן רוחבי. ה-CSS חוסך זמן רב ועבודה רבה ומפשט מאוד את התהליך הכרוך בעיצוב האתר. כיום יש הפרדה בין העיצוב היושב ב-CSS, לבין התוכן היושב במסד הנתונים, לבין קבצי ה-PHP, הקובעים מה מוצג בדפים השונים וכיצד הדפים מתנהגים. תבניות הוורדפרס משתמשות ב-CSS באופן מיטבי להשלמת ה-look and feel של האתר.

בעת העבודה על ה-CSS

צריך לשמור על פשטות הקוד ככל האפשר. יש לשמור על הסדר ועל האחידות. למרות שלעין בלתי מאומנת הקוד נראה כמו ג'יבריש מושלם, אם הסדר נשמר וההערות מספיק ברורות, מהר מאד מתחילים להבין מי נגד מי.

כלי CSS לעבודה online

ניתן למצוא ברשת כל מיני כלים מגניבים שמסייעים לחולל קוד CSS בזמן אמת. באמצעות הכלים הללו אפשר להתנסות באפשרויות שונות ולמצוא את האפשרות המתאימה לאתר הוורדפרס שלנו. וכמובן, אתרים בהם ניתן ללמוד CSS לעומק.

המקום הראשון ללמוד כל מה שרציתם לדעת על CSS ולא ידעתם את מי לשאול. כולל תוכנות, הסברים, מערכי שיעור, מאמרים ומה לא.

רוצים ללמוד CSS מהבססיס, ובעברית? כאן.

פורטל המכיל המון משאבים, כלים ודוגמאות, ומחוללים של תפריטים, כפתורים, הצללות ועוד.

בוחרים מבין אפשרויות שונות, מוסיפים משתנים בניסוי וטעיה וקוד ה-CSS פועל מול עינינו עד לתוצאה הרצויה.

מחולל המאפשר יצירה של גרדיאנטים אנכיים, אופקיים, אלכסוניים ורדיאליים, ואת הקוד מעתיקים ומדביקים בתבנית של אתר הוורדפרס.

כלי המאפשר יצירה של עיטור המדמה סרט לקישוט.

הוסף תגובה !

באפשרותך להגיב או לשלוח טראקבק מאתרך. באפשרותך גם להירשם ולקבל עדכונים באמצעות RSS.

תגיות HTML מורשות לשימוש:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

הבלוג תומך בצלמיות. באפשרותך להירשם באתר Gravatar.